Kirjallisuudentutkimus:tarinatalous

    Tieteen termipankista

    Tällä käsitteellä ei ole otsikon muodostavia nimityksiä.

    Määritelmä ilmiö, jossa tarinallistamista käytetään keinona mediahuomion saamiseen, vaikuttamaan kulutuspäätöksiin ja siten taloudellisesti hyödyksi
    Selite Tarinatalous on osa 2000-luvun alussa entisestään vahvistunutta ”huomiotaloutta”, jossa asian (tuotteen, henkilön, ilmiön) saama mediahuomio on merkittävä tekijä sen taloudellisen arvon rakentumisessa.

    Lähikäsitteet

    Käytetyt lähteet

    MäkeläM2020

    Alaviitteet

    Lähdeviittaus tähän sivuun:
    Tieteen termipankki 22.11.2024: Kirjallisuudentutkimus:tarinatalous. (Tarkka osoite: https://tieteentermipankki.fi/wiki/Kirjallisuudentutkimus:tarinatalous.)