Kirjallisuudentutkimus:tarinatalous
Tällä käsitteellä ei ole otsikon muodostavia nimityksiä.
Määritelmä
ilmiö, jossa tarinallistamista käytetään keinona mediahuomion saamiseen, vaikuttamaan kulutuspäätöksiin ja siten taloudellisesti hyödyksi
Selite
Tarinatalous on osa 2000-luvun alussa entisestään vahvistunutta ”huomiotaloutta”, jossa asian (tuotteen, henkilön, ilmiön) saama mediahuomio on merkittävä tekijä sen taloudellisen arvon rakentumisessa.
Lähikäsitteet
- kertomus (yläkäsite)
Käytetyt lähteet
Alaviitteet
Lähdeviittaus tähän sivuun:
Tieteen termipankki 22.11.2024: Kirjallisuudentutkimus:tarinatalous. (Tarkka osoite: https://tieteentermipankki.fi/wiki/Kirjallisuudentutkimus:tarinatalous.)