Taloustiede:ulkoinen markkinointi
ulkoinen markkinointi
ulkoinen markkinointi |
Määritelmä
joukko toimenpiteitä, jotka kohdistuvat yrityksestä ulospäin eli kohderyhmänä ovat asiakkaat
Selite
Ulkoinen markkinointi tarkoittaa toimenpiteitä, joilla yritys tai muu organisaatio pyrkii edistämään tuotteidensa tai palveluidensa myyntiä. Kilpailukeinona käytetään 7P:n mallia: hinta (price), markkinointiviestintä (promotion), tuote (product), jakelu (place), ihmiset (people), prosessit (process) ja fyysinen ympäristö (physical evidence).
Erikieliset vastineet
external marketing | englanti (English) |
Lähikäsitteet
- markkinointi (yläkäsite)
- sisäinen markkinointi (vieruskäsite)
Käytetyt lähteet
Alaviitteet
Lähdeviittaus tähän sivuun:
Tieteen termipankki 21.11.2024: Taloustiede:ulkoinen markkinointi. (Tarkka osoite: https://tieteentermipankki.fi/wiki/Taloustiede:ulkoinen markkinointi.)