Taloustiede:markkinointi
markkinointi
markkinointi |
Määritelmä
sosiaalinen prosessi, jonka kautta yksilöt ja ryhmät tyydyttävät tarpeitaan ja halujaan vaihtamalla hyödykkeitä ja luomalla arvoa muiden kanssa
Selite
Markkinointi tarkoittaa toimenpiteitä, joilla yritys tai muu organisaatio pyrkii edistämään tuotteidensa tai palveluidensa myyntiä. Keinoja tavoitteiden saavuttamiseksi ovat oman henkilöstön sitouttamisen lisäksi mm. asiakkaisiin vaikuttavien tekijöiden analysointi, tutkiminen, suunnittelu, toimeenpano ja seuranta. Toimenpiteisiin liittyvät hyödykkeen eli tuotteen tai palvelun suunnittelu asiakkaiden tarpeita vastaavaksi, sen tuominen helposti asiakkaan saataville (jakelutie), hyödykkeen ominaisuuksista kertominen (myynti ja markkinointiviestintä) sekä oikeanlainen hinnoittelu.
Erikieliset vastineet
marketing | englanti (English) |
Lähikäsitteet
- sisäinen markkinointi (alakäsite)
- ulkoinen markkinointi (alakäsite)
Käytetyt lähteet
Alaviitteet
Lähdeviittaus tähän sivuun:
Tieteen termipankki 21.11.2024: Taloustiede:markkinointi. (Tarkka osoite: https://tieteentermipankki.fi/wiki/Taloustiede:markkinointi.)